31 Ağustos 2013 Cumartesi

Pratik Pizza

Pratik tarifleri hep çok sevmişimdir. Bu yüzden, bu pratik pizza tarifi yapım aşamasının kolaylığı ve çabukluğu ile benden, lezzeti ile de bu leziz pizzayı tadan herkesten tam not aldı. Kim sevmez ki 15-20 dakikada hazırlanan bir pizzayı.
Tarifi burada gördüm ve de aynı hızla denedim. O günden beri de oldukça sık yaptım. İşte, beş dakikada hazırlayıp, teflon tavada yaklaşık on beş dakikada pişirebileceğiniz pratik pizza tarifi;

Malzemeler :
  • 1 yumurta
  • 3 yemek kaşığı yoğurt 
  • 1,5 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 3 fincan un
  • yarım yemek kaşığı toz şeker
  • 1 çay kaşığı tuz
  • yarım paket kabartma tozu
Sosu için;
  • salça
  • kekik 
  • zeytinyağı
Hazırlanması :
  1. Önce yumurta, yoğurt, sıvı yağ karıştırılır sonra da şeker, tuz, kabartma tozu ve un eklenir.
  2. Katı kek hamuruna benzer bir hamur elde edilir. Ve bu hamur kaşık yardımı ile tavaya yayılır.
  3. Üzerine salça, zeytinyağı ve kekikten hazırladığımız sos sürülür. (Salçaya çok az miktarda su ilave edebiliriz.)
  4. Sonra dilimlenmiş sucuklar ve rendelenmiş kaşar ilave edilir. Ağzı kapalı bir tavada, kısık ateşte 15 dakika kadar pişirilir.
Afiyet olsun...



6 yorum:

  1. atça'ya taşındığımızdan beri özellikle İstanbul'un pizzalarını özleyen eşim pizza krizinde bende fırından ekmek hamuru alarak yapıyordum ama sizinki çok kolay görünüyor, önümüzdeki haftanın yemek listesine aldım hemen..Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu tarif bizza krizleri için bire bir...Sevgiler....

      Sil
  2. Bende dün akşam yaptım oldukça pratik ve güzel oluyor... sizinde ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  3. http://pinarintarifdefteri.blogspot.com/ canım ellerine sağlık.tarıfı not alıyorum..senı takıbe aldım..bende beklerım sayfama.memnun olurum...sevgılerımı bırakıyorum...

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ederim. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil