17 Şubat 2012 Cuma

..::..Yumurtalı Köfte..::..

Çok sevdiğim bir abladan öğrendiğim yumurtalı köfteyle tanışalı yaklaşık yedi sene oldu. İlk yediğimde yumurtalarından hoşlanmayacağımı düşünüp, ilave edilmeden önce kendime yumurtasız ayırtıyordum. Şimdi ise tam tersi.. Hem misafirlerimin hem benim vazgeçemediğim bir tat oldu.

Malzemeler:
  • 4 bardak ince bulgur (tercihen esmer)
  • 1 adet kuru soğan
  • 3 diş sarımsak
  • 1 kaşık dolusu domates salçası
  • 1/2 kaşık biber salçası
  • 2 tatlı kaşığı kırmızı biber (tercihen isot)
  • 1 tatlı kaşığı karabiber
  • 3 tatlı kaşığı tuz 
  • Yarım çay kaşığı tarçın
  • Domates rendesi (ben kışlık konserve kullandım)
  • Yarım su bardağı sıvıyağ
  • 4 yumurta
  • Maydanoz ve taze soğan


Resimdeki malzemeleri tepside biraraya getirin. Köfte yoğurma gibi bir marifetim olmadığından ve neticede çok kıvamlı olacağından dolayı, bu malzemelerin hepsini kıyma makinesinden 3-4 defa geçirdim. İsterseniz soğanı, sarımsağı ince doğrayıp yoğurabilirsiniz de.

Geniş bir tavada sıvıyağı iyice kızdırıp, çırpılmış yumurtaları pişiriyoruz. Köftenin üzerine alıp biraz yoğurduktan sonra ince kıyılmış maydanoz ve taze soğanı katıyoruz. Son bir yoğurmadan sonra isterseniz avucunuzda lokmalık sıkabilir ya da benim gibi iki avucunuzla porsiyonluk servis edebilirsiniz.

Afiyet olsun.

5 yorum:

  1. benim babamda çok güzel yapar ellerine sağlık çok severim çokk:)
    mutlu hafta sonları..

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler anne eli; erkeklere yakışıyor köfte yoğurma :)

    YanıtlaSil
  3. Çok sevdiğim bir tattı. Sizin tarifinizle denedim. Çok güzel oldu. Tarif için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. çok severim yumurtalı köfteyi. harika görünüyor. ağzım sulandı resmen .ben hiç yapamadım. ama yapılanları afiyetle yedim. şimdi canım isterse kim yapar. bari öğreneyim de canım isteyince iyi kötü yapar yerim.

    YanıtlaSil