21 Şubat 2012 Salı

..::..Yoğurt Nasıl Mayalanır?..::..



Her çocuklu annenin ya da sağlıklı beslenme kaygısı olanların bir ortak noktası da yoğurt mayalamadır. Koyu kıvamlı, kaşıkla düzgünce kalıp gibi alınabilen yoğurtlar mayalamak istemez miyiz? Elbette..Peki neler yapabiliriz?
  • Koyu kıvamlı bir yoğurt için süt kısık ateşte karıştırılarak 30 dk kadar kaynatılır.
  • Parmağınız sütün sıcaklığına 7sn dayanabilecek ısıya geliğinde mayalamalısınız.
  • 1lt süt için 1 kaşık yoğurt, mayalamak için idealdir.
  • 1 çay kaşığı şeker tat ve mayalanma için yardımcı olacaktır.
  • Mayalık yoğurda yarı yarıya su koyabilirsiniz.
  • Buradan ve şuradan fikir alabilirsiniz.
Ben 1 litrelik cam kavonozlarda kaloriferin üzerinde 6 saat mayalandırıp buzdolabına koydum ve bir gün hiç bozmadan beklettim. Bir kavanozu tüketirken diğer kavanozlar bozulmadığı için sulanmadılar.

Denemenizi tavsiye ederim. Afiyet olsun.

6 yorum:

  1. Kaşıkla düzgünce kalıp gibi alınabilmiş bir fotoğraf da olsaymış :) Eminim öyledir, şüphem yok ama görsellik anlamında yazdım sadece.

    YanıtlaSil
  2. Aklıma gelmemişti iyi olurdu dediğiniz gibi :)

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık.Mayalamak için süt bulabiliyor olmanız ne büyük şans.Ben yıllarca günlük yoğurt mayaladım ama şimdi İstanbul'da oturuyorum ve doğal süt bulamıyorum.Size tecrübelerimden aktarmak isterim,yanlış anlamazsanız.Parçalara bölmeniz çok güzel.mayayı su ile inceltmeniz de isabetli.İnceltmezseniz maya iyi karışmaz;Su yerine sütle inceltirseniz pütürlü bir doku olur çünkü.Koyu olması için çok kaynatmanız içinde ki vitaminleri öldürür.Süt kaynamaya başladığı andan itibaren 10 dakikadan fazla kaynamamalı.Mayalanma süresi 3 saati geçmemeli.Kıvamının daha koyu olması için kavanozun kapağını kapatmayın.Bunun yerine,üzerine süzgeç gibi(buharlaşmasını sağlayacak ama buhar içine inmeyecek)birşey koyup bezle örtebilirsiniz.Mayalarken en önemli noktalardan biri de mayanın süte çok güzel dağılarak karışmasıdır.Bunun için de süt kabının en dibinden çorba terbiyesi karıştırır gibi mayayı çok yavaş döküp sütü hızlı karıştırmak gerekir.Sıcaklığını muhafaza etmek için kap kalın bez vb. ile sarılmalı;2,5-3 saatte soğuması beklenmeden buzdolabına kaldırılmalı ve sizin de yaptığınız gibi mümkünse 24 saat dinlendirdikten sonra yenmelidir.Bir de sulanmaması için yoğurt daima dibe doğru değil üstten alınmalıdır. Afiyet olsun,kolay gelsin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Paylaştığınız bilgiler için çok teşekkür ederim.

      Sil
  4. benim babam yoğurt ustasıydı emekli oldu.şimdi evde yapıyo. 3-4 kilo sütten yapıyoruz 1 kaşık yoğurdun içine 1 çay bardağı kadar soğuk sütle inceltiyo gayet güzel oluyo yoğurt. her zaman söyler yarım kilo süt tozu koysak taş gibi olur diye ama nerde neyse süt tozuda neymiş o zaman doğal olur mu diyorum gülüyo :) şeker falan atmayın gerek yok diyor babiş. mayalayacağınız süt 45 derece yani o parmak direnci hesabı olsun birde soğuk sütle mayayı inceltip deneyin çok daha tatlı olacağını görürsünüz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler bu bilgiler için de. Yoğurt yapan bir baba her evde olsa keşke..Sen şanslı olanlardansın demekki.. :)

      Sil